Novo Nordisk-topchef: Sanofi kom for sent ind på vækstområde

Novo Nordisks adm. direktør Lars Fruergaard Jørgensen mener, at konkurrenten Sanofi, der ikke længere vil udvikle nye diabetesmidler, var for langsomme til at springe med på det væksttog, som diabetesklassen GLP-1 viste sig at være.
Lars Fruergaard Jørgensen, adm. direktør i Novo Nordisk. | Foto: Melissa Kühn Hjerrild / Politiken / Ritzau Scanpix
Lars Fruergaard Jørgensen, adm. direktør i Novo Nordisk. | Foto: Melissa Kühn Hjerrild / Politiken / Ritzau Scanpix

Den franske medicinalvirksomhed og langvarige Novo Nordisk-rival Sanofi kom ganske enkelt for sent til festen, når det gælder den nyeste generation af diabetesmidler af typen GLP-1, som Novo Nordisk og konkurrenten Eli Lilly nu skovler penge ind på.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også