Lars Fruergaard ser mange vækstlommer uden for USA

Ifølge Novo Nordisks topchef er det stadig muligt at sætte turbo på væksten uden for USA. Der er "mange territorier," hvor selskabet ikke har udrullet sin seneste innovation fuldt, lyder det fra Lars Fruergaard Jørgensen.
Foto: Niels Hougaard/Hougaard Niels/Ritzau Scanpix
Foto: Niels Hougaard/Hougaard Niels/Ritzau Scanpix

Novo Nordisk ser flere muligheder for at vokse i de kommende år.

Overfor Børsen forklarer adm. direktør Lars Fruergaard Jørgensen, at der er flere vækstlommer uden for USA, som endnu ikke er udnyttet.

"Det, der driver væksten i vores industri, er, at man bringer innovation på markedet, der kan få markedet til at vokse eller tager markedsandele fra konkurrenter. Når man kigger på tværs af International Operations, som jo sådan set er hele verden på nær to lande, er der mange territorier, hvor vi ikke har vores seneste innovation fuldt udrullet," siger han.

Han peger på, at selskabet først er ved at udrulle diabetesmidlet Victoza i Kina. Også i Europa er der fortsat muligheder, for her har Novo ifølge Lars Fruergaard Jørgensen været sene med at få sine seneste insuliner lanceret.

Novo Nordisk venter en vækst i underkanten af 10 pct. uden for USA for hele 2019.

Novo lægger 31 mia. kr. til værdi

Problembørn bliver færre og mindre for Novo Nordisk 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også