MedWatch

Ozempic sælger dobbelt så hurtigt som Victoza og Trulicity

Efter halvandet år på markedet omsætter Novo Nordisks Ozempic dobbelt så meget, som diabetesmidlerne af samme art Victoza og Trulicity gjorde på samme tidspunkt efter deres lancering. Novo Nordisk er "meget, meget tilfredse."

Karsten Munk Knudsen, finansdirektør i Novo Nordisk, er godt tilfreds med, at Ozempic sælger hurtigere end Victoza og Trulicity. | Foto: Novo Nordisk / PR

Novo Nordisks vækstmotor Ozempic har fået en hidtil uhørt god start på markedet for diabetesmidler af klassen GLP-1-analoger.

Efter halvandet år på markedet omsætter Ozempic for mere end dobbelt så meget, som de to bedst sælgende midler af samme art, Victoza og Trulicity, gjorde på samme tidspunkt efter deres lanceringer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier