Ozempic sælger dobbelt så hurtigt som Victoza og Trulicity

Efter halvandet år på markedet omsætter Novo Nordisks Ozempic dobbelt så meget, som diabetesmidlerne af samme art Victoza og Trulicity gjorde på samme tidspunkt efter deres lancering. Novo Nordisk er "meget, meget tilfredse."
Karsten Munk Knudsen, finansdirektør i Novo Nordisk, er godt tilfreds med, at Ozempic sælger hurtigere end Victoza og Trulicity. | Foto: Novo Nordisk / PR
Karsten Munk Knudsen, finansdirektør i Novo Nordisk, er godt tilfreds med, at Ozempic sælger hurtigere end Victoza og Trulicity. | Foto: Novo Nordisk / PR
AF KEVIN GRØNNEMANN OG ALBERT RØNNING-ANDERSSON

Novo Nordisks vækstmotor Ozempic har fået en hidtil uhørt god start på markedet for diabetesmidler af klassen GLP-1-analoger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også