MedWatch

ALK-boss om amerikansk tabletlancering: "Vi har overbevist kritikerne"

Allergikoncernen ALK vinder stadig indpas på det amerikanske marked, der på sigt skal være selskabets største. Selvom det går langsomt med udrulningen af tabletvaccinen Odactra, er det nu bevist, at tabletter har en fremtid i USA, lyder det fra adm. direktør.

ALK-Abelló følger sin lanceringsplan for allergitabletter på det amerikanske marked og vurderer fortsat, at over 5000 allergikere vil have startet behandling med selskabets tablet mod husstøvmideallergi, Odactra, inden året er omme. | Foto: /Ritzau Scanpix/Niels Ahlmann Olesen

Det går roligt, men støt fremad med lanceringen af tabletvaccinen Odactra i USA, der for allergikoncernen ALK er udset til at blive selskabet største marked inden for en kort årrække.

Det kom frem under præsentationen af dagens kvartalsregnskab, hvor ALK igen klarede sig bedre, end hvad både analytikere og selskabet selv havde forudset, og hvor forventningerne til salg og indtjening blev løftet for tredje gang i år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier