ALK-boss om amerikansk tabletlancering: "Vi har overbevist kritikerne"

Allergikoncernen ALK vinder stadig indpas på det amerikanske marked, der på sigt skal være selskabets største. Selvom det går langsomt med udrulningen af tabletvaccinen Odactra, er det nu bevist, at tabletter har en fremtid i USA, lyder det fra adm. direktør.
ALK-Abelló følger sin lanceringsplan for allergitabletter på det amerikanske marked og vurderer fortsat, at over 5000 allergikere vil have startet behandling med selskabets tablet mod husstøvmideallergi, Odactra, inden året er omme. | Foto: /Ritzau Scanpix/Niels Ahlmann Olesen
ALK-Abelló følger sin lanceringsplan for allergitabletter på det amerikanske marked og vurderer fortsat, at over 5000 allergikere vil have startet behandling med selskabets tablet mod husstøvmideallergi, Odactra, inden året er omme. | Foto: /Ritzau Scanpix/Niels Ahlmann Olesen

Det går roligt, men støt fremad med lanceringen af tabletvaccinen Odactra i USA, der for allergikoncernen ALK er udset til at blive selskabet største marked inden for en kort årrække.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også