MedWatch

Topchef om transformation af ALK: "Skal være mere end blot et allergi-immunterapiselskab"

Den danske allergikoncern ALK er godt på vej mod at realisere ambitionen om at blive et bredere allergiselskab, der ikke bare tilbyder en nichebehandling til de hårdest ramte allergikere, men også for eksempel løsninger til tidlig allergiintervention, news-you-can-use, forbrugsvarer samt digitale 'allergi-fællesskaber'.

Markedet for forbrugerrettede produkter og information er enormt, vurderer Carsten Hellmann, adm. direktør i ALK. | Foto: /Ritzau Scanpix/Niels Ahlmann Olesen

Da allergi- og immunterapiselskabet ALK i december sidste år fremlagde en ny tre-årig vækststrategi, skete det med oprettelsen af en såkaldt consumer care-division, der som en selvstændig enhed - men dog tæt på kerneforretningen – har til formål at fremme digital dialog med allergikere og sikre, at flere gennemfører deres behandling ved at lancere en række støtteværktøjer.

Ifølge Carsten Hellmann, adm. direktør i ALK, er markedet for forbrugerrettede produkter og information nemlig enormt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Nye insulintilskud bekymrer Diabetesforeningen

Diabetesforeningen er utilfredse med Medicintilskudsnævnets indstilling til en revurdering af tilskud for diabetesmidler, som patientforeningen anser som en spareøvelse uden hensyntagen til patienterne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier