Topchef om transformation af ALK: "Skal være mere end blot et allergi-immunterapiselskab"

Den danske allergikoncern ALK er godt på vej mod at realisere ambitionen om at blive et bredere allergiselskab, der ikke bare tilbyder en nichebehandling til de hårdest ramte allergikere, men også for eksempel løsninger til tidlig allergiintervention, news-you-can-use, forbrugsvarer samt digitale 'allergi-fællesskaber'.
Markedet for forbrugerrettede produkter og information er enormt, vurderer Carsten Hellmann, adm. direktør i ALK. | Foto: /Ritzau Scanpix/Niels Ahlmann Olesen
Markedet for forbrugerrettede produkter og information er enormt, vurderer Carsten Hellmann, adm. direktør i ALK. | Foto: /Ritzau Scanpix/Niels Ahlmann Olesen

Da allergi- og immunterapiselskabet ALK i december sidste år fremlagde en ny tre-årig vækststrategi, skete det med oprettelsen af en såkaldt consumer care-division, der som en selvstændig enhed - men dog tæt på kerneforretningen – har til formål at fremme digital dialog med allergikere og sikre, at flere gennemfører deres behandling ved at lancere en række støtteværktøjer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også