MedWatch

ALK-topchef: "Der skal finesse til på det amerikanske marked"

Den danske allergikoncern ALK investerer de næste år massivt i at realisere selskabets nyligt lancerede 3-årige vækstplan. Det kommer til at gå ud over indtjening og omsætning på kort sigt, men det bekymrer ikke topchefen, der har store forhåbninger til især det amerikanske marked.

Carsten Hellmann, adm. direktør i ALK. | Foto: ALK

Selvom dagens  årsregnskab er præget af en rød bundlinje og nedgang på en række nøgletal, og at 2018 ifølge en ny prognose bliver værre endnu, får det ikke immunterapi- og allergiselskabet ALK til ryste på hånden. Tværtimod.

Selskabets stadig relativt nye adm. direktør, Carsten Hellmann, har nemlig en nøje tilrettelagt plan, som han præsenterede første gang i december sidste år, og hvis budskaber blev gentaget under dagens regnskabsaflæggelse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier