Nye diabetesklasser solgte for 50 mia i 2017 - Novo Nordisk tegnede sig for broderparten

To relativt nye klasser af lægemidler mod type 2-diabetes omsatte samlet set for mere end 8 mia. dollars i de syv største markeder i 2017, viser en ny rapport. Novo Nordisks guldæg Victoza tegnede sig for den klart største andel af den pulje.
Foto: /Ritzau Scanpix/Søren Bidstrup/
Foto: /Ritzau Scanpix/Søren Bidstrup/

I løbet af de seneste ti år har to nye klasser af lægemidler sat sig tungt på markedet for behandling af type 2-diabetes i en kommerciel forstand, og sidste år solgte produkterne i de to klasser for mere end 8 mia. dollars tilsammen på de syv største markeder i verden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også