MedWatch

Derfor får USA's mellemmænd kritik af Novo Nordisk, FDA's chef og patienter

Når mellemmænd på det amerikanske marked forhandler rabatter på medicin med medicinalfirmaer, ender rabatterne ofte hos mellemmændene selv og sjældent hos patienterne, lyder anklagen fra blandt andet Novo Nordisks topchef og FDA's direktør.

Lars Fruergaard Jørgensen, adm. direktør i Novo Nordisk, mener, at der er behov for ændringer i de mellemled, der findes på det amerikanske medicinalmarked. | Foto: Scanpix/Liselotte Sabroe

Hvis din virksomhed laver forretning på det amerikanske medicinalmarked, så er du formentlig stødt på betegnelsen pharmacy benefit manager (PBM).

Navnet dækker over en gruppe af virksomheder, der agerer mellemmænd på det amerikanske medicinalmarked: De forhandler rabatter på lægemidler med medicinalselskaber på vegne af USA's forsikringsselskaber.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier