Derfor får USA's mellemmænd kritik af Novo Nordisk, FDA's chef og patienter

Når mellemmænd på det amerikanske marked forhandler rabatter på medicin med medicinalfirmaer, ender rabatterne ofte hos mellemmændene selv og sjældent hos patienterne, lyder anklagen fra blandt andet Novo Nordisks topchef og FDA's direktør.
Lars Fruergaard Jørgensen, adm. direktør i Novo Nordisk, mener, at der er behov for ændringer i de mellemled, der findes på det amerikanske medicinalmarked. | Foto: Scanpix/Liselotte Sabroe
Lars Fruergaard Jørgensen, adm. direktør i Novo Nordisk, mener, at der er behov for ændringer i de mellemled, der findes på det amerikanske medicinalmarked. | Foto: Scanpix/Liselotte Sabroe

Hvis din virksomhed laver forretning på det amerikanske medicinalmarked, så er du formentlig stødt på betegnelsen pharmacy benefit manager (PBM).

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også