MedWatch

Sociale medier skaber stadig hovedbrud for ansatte i medicinalindustrien

Nye retningslinjer fra lægemiddelindustriens etiske nævn skal gøre det nemmere for ansatte i medicinalindustrien at færdes på sociale medier. Men retningslinjerne giver stadig anledning til usikkerhed, mener advokatfirma.

Foto: Colorbox

Balancen mellem ulovlig reklame og tilladte opdateringer og delinger på sociale medier som Facebook og Linkedin er hårfin, når ansatte i medicinalindustrien sætter sig til tasterne.

Derfor bør medicinalselskaber sørge for god og grundig orientering om reglerne til de ansatte, så de ikke overtræder industriens etiske regler, lyder opfordringen fra Etisk Nævn for Lægemiddelindustrien, ENLI, der netop har opdateret sine guidelines til industrien for brugen af sociale medier.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier