Sociale medier ændrer folks opfattelse af medicin

En tredjedel af de amerikanske brugere af sociale medier siger, at disse kan ændre måden, de opfatter deres medicin på ifølge en ny undersøgelse.
Foto: twitter
Foto: twitter
oversat af Martin Petersen

Resultaterne er en del af en ny undersøgelse, der bekræfter den store magt sociale netværk har i forhold til at videregive informationer om sundhed, og påvirke forbrugere gennem formelle kilder og gennem ligesindede, samt andre online-påvirkninger.

Gennem undersøgelsen, som er foretaget af konsulentfirmaet PwC’s amerikansk-baserede Health Research Institute (HRI) og bærer titlen, ”Social media likes healthcare: From marketing to social business”, fandt man ud af, at sociale medier påvirker, hvordan folk agerer  i forbindelse med sundhedsrelaterede beslutninger og i forhold til leverandører af sundhedsydelser.

Det er måske ikke så overraskende at rapporten også fastslår, at mængden af folk som kommer i kontakt med hospitaler, sundhedsforsikringsselskaber og medicinalvirksomheder gennem sociale medier er marginal sammenlignet med aktiviteten på såkaldte ”community sites”.

Læs hele artiklen med specifikke resultater af undersøgelsen fra InPharm her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også