Udviklingspris for ét lægemiddel hos giganterne: 4-11 mia. dollar
![Foto: Dima V / Stock.Xchng](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article3001372.ece/ALTERNATES/schema-16_9/piller.dima.v.stock.jpg)
En repræsentant fra medicinalvirksomheden Eli Lilly skrev på selskabets blog Under Super Bowl, at de gennemsnitlige omkostninger ved at lancere et nyt lægemiddel på markedet er $ 1,3 mia. Et beløb, der ville kunne dække 371 Super Bowl annoncer, 16 millioner officielle NFL fodbolde, to fodboldstadions, aflønne næsten alle NFL spillere og betale for alle sæder i samtlige fodboldstationer i seks uger.
Et gennemsnitligt lægemiddel udviklet af en stor farmaceutisk virksomhed koster mindst $ 4 mia og helt op til $ 11 mia.
Læs hele Forbes' artikel her