MedWatch

Udviklingspris for ét lægemiddel hos giganterne: 4-11 mia. dollar

De største medicinalgiganters samlede omkostninger til forskning og udvikling i perioden 1997-2011 løber i flere hundrede milliarder dollars, hvis man ser på hvert selskabs F&U budget og deler det med antal godkendte lægemidler, fremgår det af en artikel på Forbes.com.

Foto: Dima V / Stock.Xchng

En repræsentant fra medicinalvirksomheden Eli Lilly skrev på selskabets blog Under Super Bowl, at de gennemsnitlige omkostninger ved at lancere et nyt lægemiddel på markedet er $ 1,3 mia. Et beløb, der ville kunne dække 371 Super Bowl annoncer, 16 millioner officielle NFL fodbolde, to fodboldstadions, aflønne næsten alle NFL spillere og betale for alle sæder i samtlige fodboldstationer i seks uger.

Et gennemsnitligt lægemiddel udviklet af en stor farmaceutisk virksomhed koster mindst $ 4 mia og helt op til $ 11 mia.

 

Læs hele Forbes' artikel her

Mere fra MedWatch

FDA godkender mikrobiommiddel fra Ferring

Medicinalselskabet Ferring Pharmaceuticals har fået amerikansk godkendelse af sin biologiske kandidat mod tarminfektioner med den ondartede bakterie clostridium difficile.

Læs også

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier