Annoncører flygter fra antisemitisk indhold på X – Novo Nordisk fastholder annoncepause

Antisemitisk indhold får globale annoncører til at flygte fra X, der tidligere hed Twitter. Novo Nordisk fastholder annoncepause, men benytter X-konto til betalt indhold, ”når det er relevant”.
X har levet en omtumlet tilværelse, siden det sociale medie, der dengang hed Twitter, i april 2022 blev købt for 44 mia. dollars af Tesla-milliardæren Elon Musk. | Foto: Mandel Ngan
X har levet en omtumlet tilværelse, siden det sociale medie, der dengang hed Twitter, i april 2022 blev købt for 44 mia. dollars af Tesla-milliardæren Elon Musk. | Foto: Mandel Ngan

En lang række af verdens største virksomheder, herunder Apple, Disney og IBM har i de seneste dage valgt at sætte deres annoncering på pause på det sociale medie X, der tidligere var kendt som Twitter. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også