It-selskab lancerer ny strategi: Vil gå ind i life science-sektoren

Med en ny langsigtet strategi vil it-selskabet Columbus tilføje yderligere et vækstspor ved at gå ind i life science-sektoren. 
Søren Krogh Knudsen, adm. direktør hos Columbus. | Foto: Pr
Søren Krogh Knudsen, adm. direktør hos Columbus. | Foto: Pr
af marketwire

It-selskabet Columbus lancerer sin nye langsigtede strategi for perioden 2024-2026, hvor målet er en gennemsnitlig årlig vækstrate på 10 pct. og en væsentlig forbedring af indtjeningsevnen med en EBITDA-margin på 15 pct. ved udgangen af perioden.

Det skriver Columbus i en meddelelse onsdag formiddag.

”Strategien bygger oven på det strømlinede fundament, der blev skabt under vores treårige Focus23-strategi, og tilføjer nu yderligere vækstspor ved at gå ind i life science-sektoren samt opkøb inden for høj vækst serviceområder,” skriver Columbus.

Columbus’ strategiske ambition for den kommende tre-årige periode er at blive en bevist leder i at levere kerneforretningsteknologi og varig værdi i selskabets nøglebrancher; fremstilling, detailhandel og distribution, mad og drikke og biovidenskab.

Selskabet forventer fortsat at vinde markedsandele og levere en omsætning på over 2 mia. kr. i 2026.

I den gamle strategi var målet gradvist at nå en profitabel vækst på mindst 10 pct. om året i 2023.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også