Krig, koraner og køn: Topchefer tvinges ud i dilemma mellem værdier og forretning

Der er en større forventning blandt medarbejdere om, hvor mange værdipolitiske emner danske topchefer offentligt skal have en holdning til, som stiller dem i et dilemma mellem værdier og forretning.
Kristian Villumsen er som adm. direktør i Coloplast i stigende grad sat i flere forskellige værdipolitiske dilemmaer. | Foto: Stine Bidstrup
Kristian Villumsen er som adm. direktør i Coloplast i stigende grad sat i flere forskellige værdipolitiske dilemmaer. | Foto: Stine Bidstrup

Listen med koranafbrændinger, krig i Ukraine, pride og andre værdipoltiske emner, som for alvor er rykket ud i virksomhederne er lang, og direktionsgangene skal derfor i forholde sig til et stigende pres fra medarbejdere, der har skarpe holdninger til, hvordan deres arbejdsgiver skal agere, og hvad virksomheden skal mene.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også