Studie fastslår konkurrencefordele ved særlige firmanavne

Et studie fra Københavns Universitet viser, at medicinalselskaber med navne hvis forbogstav er et af de første i alfabetet har konkurrencemæssige fordele. Forsker peger på generisk ordination som løsning.
Foto: Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen
af ulrich quistgaard og ritzau

Når lægerne i dag ordinerer et specifikt produkt til borgerne, sker det fra en liste, der er sorteret alfabetisk efter producenternes navne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også