Den grønne bølge skyller ind over medicinal- og medicoindustrien

Globale medicinal- og medicovirksomheder tænker grønt og bæredygtigt som aldrig før. Og det giver god mening, for bæredygtig udvikling giver nye forretningsmuligheder, markante konkurrencefordele og et stærkere brand, vurderer eksperter.

Novo Nordisk gør det. ALK gør det. Lundbeck, Leo Pharma og Coloplast gør det. Ja, snart sagt enhver medicinal- og medicovirksomhed med produktion gør det. Tænker grønt, bæredygtigt og cirkulært og lancerer store forkromede strategier til at understøtte selvsamme.

Bæredygtighed er blevet en kerneværdi, og et nyt forretningsparadigme med fokus på miljømæssigt samfundsansvar, ressource-effektivitet og klodens velvære er ved at være normen snarere end undtagelsen i maskinrummet og langt nede i produktionskæderne i den globale sundhedsindustri.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement