MedWatch

Krisens købmænd booster kerneforretningen: "Man skal ikke skifte hest midt i vadestedet"

Mundbind, sprit og handsker har været i højere kurs, end de er i dag. Nu vender en række af de danske leverandører af værnemidler fokus mod den tidligere kerneforretning, hvor pengene tjent på coronakrisen skal være med til at give vokseværk.

Foto: Emil Agerskov

En ”one time experience” lakker efterhånden mod enden for en række af de virksomheder, der de seneste to år har været med til at forsyne danskerne med alt fra sprithandsker til analyse af coronatest under coronakrisen.

Flere virksomheder går nu en mere normal virkelighed i møde, men det sker med en pengepung, der er blevet fyldt til bristepunktet. Det har nemlig været en ganske givtig forretning at forsyne Danmark med værnemidler.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Her er de vigtigste nyheder fra MedWatch i uge 21

Et udbrud af abekopper giver travlhed hos Bavarian Nordic, der har opjusteret forventningerne til året efter stort salg. Og så har to markante danskere forladt deres stillinger hos Pfizer og Ascendis. Gik du glip af noget?

Analytikere ser købere til GN men tvivler på et salg

Med en lav værdiansættelse, en høj strukturel værdi og ingen dominerende aktionærer giver det god mening, hvis internationale kapitalfonde og industrielle spillere lige nu lurer på at købe høre- og lydkoncernen GN Store Nord, mener to analytikere, men om det reelt kommer til at ske, tvivler de dog på.

Læs også

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier