WSA og Phillips Hearlink hæver Costco-priserne igen efter rabatperiode

Flere høreapparatbrands har hævet priserne i den amerikanske supermarkedskæde Costco, efter kæden har suspenderet samarbejdet med Sonova.
Foto: WS Audiology / PR
Foto: WS Audiology / PR
af marketwire

WS Audiologys Rexton-brand og Demants Philips Hearlink-samarbejde hæver igen priserne hos den amerikanske supermarkedskæde Costco, så de er oppe på niveau med priserne for GN Hearings Jabra-brand.

Priserne er igen hævet til 1799,99 dollar for et sæt høreapparater, hvilket er helt på linje med prisen for Jabra-brandet.

Siden slutningen af september har man ellers kunnet købe Rexton og Philips Hearlink med en rabat på 200 dollar - for 1599,99 dollar for et sæt høreapparater.

Priserne på de to brands blev sænket nogenlunde samtidig med, at Costco suspenderede salget af sit private label-brand, Kirkland Signature, der i den aktuelle generation blev leveret af Sonova.

Den schweiziske høreapparatproducent har også haft brandede produkter hos Costco sideløbende, men de er også for nylig - i slutningen af sidste uge - blevet fjernet fra hylderne, rapporterer branchemediet Hearing Tracker.

Og kigger man på Costcos hjemmeside, er alle spor af Phonak-brandet også blevet fjernet.

Sonovas relation til Costco er blevet diskuteret heftigt i markedet gennem de seneste måneder, efter at Kirkland Signature-salget blev stoppet.

Ifølge flere medier skyldtes stoppet blandt andet problemer med teknologien for genopladelige batterier.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også