Sonova lancerer ny produktplatform

Verdens største producent af høreapparater er klar med helt ny produktplatform, der afløser den to år gamle Paradise-platform.
Arnd Kaldowski, adm. direktør hos Sonova. | Foto: Sonova / PR/Daniel Hager Photography & Film
Arnd Kaldowski, adm. direktør hos Sonova. | Foto: Sonova / PR/Daniel Hager Photography & Film
af marketwire

Den schweiziske høreapparatproducent Sonova lancerer en ny produktplatform kaldet Lumity.

Den afløser Paradise-platformen, der efterhånden har to år på bagen.

Den nye platform skal øge taleforståelsen og mindske energiforbruget ved at lytte i særligt vanskelige situationer med støj, oplyser Sonova.

”Med denne nye platform bygger vi videre på fundamentet fra Marvel og Paradise, der var vores to mest succesfulde teknologiplatforme til dato. Det understreger vores fortsatte dedikation til innovation, som også reflekteres i vores stabilt øgede forsknings- og udviklingsinvesteringer, som er vokset med en tocifret procentsats i hvert af de seneste tre år,” siger Arnd Kaldowski, der er administrerende direktør hos Sonova, i en meddelelse.

Ifølge det schweiziske selskab giver Lumity 16 pct. forbedring af taleforståelsen, når lyden kommer forfra og en 15 pct. forbedring fra siderne og bagfra.

Produktet har desuden de samme universelle Bluetooth-forbindelsesmuligheder som forgængerne, der giver mulighed for direkte streaming af eksempelvis musik og opkald til høreapparaterne.

I sidste uge løftede også danske GN Hearing sløret for en ny produktplatform, Resound Omnia, og her bliver Sonovas Lumity en direkte konkurrent.

Begge produkter må i øvrigt formodes at blive en del af den offentlige amerikanske salgskanal, Veterans Affairs (VA), der tilpasser høreapparater til militærveteraner.

Turbulente markeder får ikke Sonova til at udskyde storstilet platformlancering

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også