Coloplast passerer markedsværdi på 200 mia. kr.

Coloplast har fredag lagt over 18 mia. kr. til sin markedsværdi i kølvandet af regnskabet for første kvartal af 2023/24.
Foto: Coloplast / Pr
Foto: Coloplast / Pr
af marketwire

Coloplast nærmer sig fredag eftermiddag en kursgevinst på 10 pct. og har lagt over 18 mia. kr. til sin markedsværdi i kølvandet af regnskabet for første kvartal af 2023/24.

Dermed har Coloplasts samlede markedsværdi passeret 200 mia. kr. 

På forhånd var der ventet en afdæmpet start på det forskudte regnskabsår 2023/24, men efter en positiv udvikling i den kroniske forretning samt Hud- og Sårpleje har Coloplast kunnet indlede året med en større organisk vækst end ventet. 

”Det er en underliggende god indledning på regnskabsåret for Coloplast med en organisk vækst på 8 pct., som jo er lidt bedre end det, der på forhånd var ventet,” siger Søren Løntoft Hansen, der er senioranalytiker i Sydbank, til Marketwire. 

Konsensus i markedet var en organisk vækst på 7 pct. 

Sideløbende med sit regnskab for første kvartal har Coloplast lanceret tarmplejeproduktet Peristeen Light. Produktet lander i et marked, hvor der ifølge Søren Løntoft Hansen er et udækket behov og et stort marked.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også