MedWatch

Medie: Nestlé vil frasælge sin hudplejedivision i milliardhandel

Unavngivne kilder fortæller til Bloomberg, at Nestlé vil sælge sin hudplejedivision fra. Johnson & Johnson er angiveligt bedste bud på en køber, mens kapitalfonde også har vist interesse.

Foto: PR/Nestlé

Den schweiziske forbrugsgigant Nestlé arbejder på et salg af hudplejedivisionen, da selskabet forsøger at indsnævre sine forretningsområder.

Det siger kilder tæt på sagen ifølge Bloomberg News.

Her skulle amerikanske Johnson & Johnson angiveligt være interesseret i et køb, men også kapitalfonde som KKR og Apax Partners skulle have vist interesse. En handel som kan have en værdi på 8-10 mia. dollar.

Nestlé skulle angiveligt arbejde sammen med den schweiziske bank Credit Suisse for at værdisætte forretningsområdet, oplyser kilderne.

Nestlé, der ejer mærker indenfor alt fra Nespresso-kaffe til Purina-dyrefoder, vil sælge den dermatologiske forretning fra. Der er dog ikke truffet nogen endelig beslutning, og overvejelserne befinder sig stadig på et tidligt stadie, siger kilderne ifølge Bloomberg News.

Forbrugsgiganten sagde i sidste måned, at den udforskede mulighederne for hud- og sundhedsdivisionen, eftersom administrerende direktør Mark Schneider angiveligt vil fokusere på selskabets kerneprodukter, som er kaffe, vand og dyrefoder.

Ingen af de involverede parter har ønsket at udtale sig i sagen, oplyser Bloomberg News. Aktien stiger 2,9 pct. fredag eftermiddag.

Coca-Cola rygtes at overveje bud på GSK-forretning

Fødevaregiganter kæmper om indisk GSK-afdeling 

Mere fra MedWatch

Headhunter: Afgående Leo-boss var et flop

Det var et fejlskud at ansætte Catherine Mazzacco som adm. direktør for Leo Pharma, vurderer headhunter, der ser afgangen som et naturligt skridt forud for børsnoteringen af Leo Pharma. Til at styre den proces i mål vil bestyrelsen efter alt at dømme skulle til udlandet for at finde den rette profil, lyder det videre.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier