Janssen-topchef: "Privat kan vi godt drille hinanden med vores værdisæt"

Janssens adm. direktør Julie Enevold Brooker skiftede topstilling til verdens største medicinalkoncern, fordi virksomhedens credo er "helt specielt". MedWatch spiller djævlens advokat og spørger, hvor stor forskellen på medicinalselskabernes værdisæt egentlig er?  
Johnson & Johnsons credo har ændret sig gennem tiderne, og hvor læger og sygeplejersker oprindeligt stod øverst på listen, er det i dag patienterne. | Foto: Janssen/PR
Johnson & Johnsons credo har ændret sig gennem tiderne, og hvor læger og sygeplejersker oprindeligt stod øverst på listen, er det i dag patienterne. | Foto: Janssen/PR

Værdisættet er mejslet ind i sten i det amerikanske hovedkvarter i New Jersey hos verdens største medicinalvirksomhed, Johnson & Johnson. Det skal netop understrege, at værdisættet, det såkaldte credo, står over alt andet i koncernen. Alt bliver vurderet og tilrettelagt efter credoet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også