GN varsler fortsat vækst i ny strategiplan

En ny strategiplan for koncernen GN Store Nord skal blandt andet sikre en fortsat førende position for høreapparatsdivisionen GN Hearing.
AF RITZAU FINANS

GN Store Nord skal fortsætte i vækstsporet i de kommende år. Det er ambitionen i selskabets nye strategiplan: "Hear more, do more, be more", som bliver præsenteret på selskabets kapitalmarkedsdag senere mandag.

Strategien dækker perioden 2017-2019, hvor der er lagt op til profitabel vækst baseret på opgraderinger og forbedringer af GN's kommercielle tilgang, hedder det blandt andet i meddelelsen.

I GN Hearing er det ambitionen at levere en årlig vækst i omsætningen på 6-8 pct. og en driftsmargin (EBITA-margin) på 20-22 pct. Forventningerne til GN Audio er en vækst på 6-9 pct. og en driftsmargin på 17-19 pct.

"Vi er meget glade for at lancere vores 2017-2019-strategi, som vi er overbeviste om yderligere vil styrke GN's førende position på vores kernemarkeder," siger Anders Hedegaard, adm. direktør i GN Hearing, og René Svendsen-Tune, adm. direktør i GN Audio, i en fælles udtalelse.

"Vi ønsker at være en organisation, der kan "høre mere, gøre mere og være mere", og som leverer på dette løfte til vores kunder og brugere baseret på de tre strategiske hjørnestene: ”Innovation, Commercial og People Excellence.” Vi har et meget stærkt momentum og et unik fundament for fortsat stærk vækst”," fremhæver de to divisioners direktører om strategien.

GN Store Nords finansielle mål for perioden ligger vækstmæssigt forholdsvis tæt op ad forventningerne til 2016. Således ventes GN Hearing at lande en organisk vækst på omkring 6 pct. i år, mens forventningerne til GN Audio er en organisk vækst på 7-10 pct.

GN Store Nord venter for perioden en effektiv skatteprocent på 22 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også