Bernstein: WDH-strategi dæmper effekt af lanceringer
William Demant vil fremover lancere nye produkter på samme måde som Sonova, og det kan give udfordringer for investorerne, lyder det fra finanshuset Bernstein.
"Vi noterer os, at de har adopteret den samme lanceringsstrategi som Sonova ved at lancere i alle prisklasser på samme tid (mod den historiske tilgang om først at lancere i high-end, seks måneder senere i midten og endelig yderligere seks måneder i low-end). Set ud fra vores perspektiv vil denne nye lanceringsstrategi dæmpe den umiddelbare effekt af nye produkter yderligere, og det vil gøre det endnu sværere for investorer at spekulere i produktcyklussen (play the product cycle)," skriver finanshusets analytiker Lisa Clive i en kommentar i kølvandet på William Demants årsregnskab.
I Bernstein noterer man sig derudover, at William Demants forventninger til 2015 er en skuffelse.
Niels Jacobsen: Faldende priser fortsætter
Relaterede artikler
Niels Jacobsen: Faldende priser fortsætter
For abonnenter
WDH tjener flere penge end ventet
For abonnenter