Bernstein: WDH-strategi dæmper effekt af lanceringer

William Demant vil lancere produkter på samme måde som den schweiziske konkurrent Sonova, og det får betydning for investorerne, lyder det fra finanshuset Bernstein.
- | Foto: William Demant/ PR
- | Foto: William Demant/ PR

William Demant vil fremover lancere nye produkter på samme måde som Sonova, og det kan give udfordringer for investorerne, lyder det fra finanshuset Bernstein.

"Vi noterer os, at de har adopteret den samme lanceringsstrategi som Sonova ved at lancere i alle prisklasser på samme tid (mod den historiske tilgang om først at lancere i high-end, seks måneder senere i midten og endelig yderligere seks måneder i low-end). Set ud fra vores perspektiv vil denne nye lanceringsstrategi dæmpe den umiddelbare effekt af nye produkter yderligere, og det vil gøre det endnu sværere for investorer at spekulere i produktcyklussen (play the product cycle)," skriver finanshusets analytiker Lisa Clive i en kommentar i kølvandet på William Demants årsregnskab.

I Bernstein noterer man sig derudover, at William Demants forventninger til 2015 er en skuffelse.

 Niels Jacobsen: Faldende priser fortsætter

 WDH tjener flere penge end ventet

 Sydbank: Absolut godkendt WDH-slutning på 2014 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også