Coloplast lancerer nyt sårplejeprodukt og investerer i salgsstyrken i USA

Med det nye produkt vil Coloplast øge markedsandelen på det amerikanske sårplejemarked.
10,5 mio. amerikanske patienter bliver ifølge Coloplast årligt påvirket af kroniske sår. | Foto: Coloplast / Pr
10,5 mio. amerikanske patienter bliver ifølge Coloplast årligt påvirket af kroniske sår. | Foto: Coloplast / Pr
AF MARKETWIRE

Coloplast vil udvide sin tilstedeværelse på det amerikanske sårplejemarked med lanceringen af tryksårsproduktet Biatain Silicone Fit.

Investeringen kommer samtidig med en ”signifikant” investering i og udvidelse af Coloplasts amerikanske salgsorganisation inden for sårpleje, der skal drive væksten.

Det oplyser Coloplast i en meddelelse.

Introduktionen af Biatain Silicone Fit skal bistå Coloplast i at tage markedsandele på sårplejemarkedet i USA. Produktet er særligt målrettet forebyggelse og behandling af tryksår - også kendt som liggesår - men anvendes også til kroniske sår.

I USA bliver 10,5 mio. patienter ifølge Coloplast årligt påvirket af kroniske sår, mens 2,5 mio. patienter udvikler tryksår.

”Vi introducerer nu dette nye produkt i USA, da vi ønsker at øge vores tilstedeværelse på det amerikanske marked for skumbandager. Vi står med et rigtig godt produkt i hænderne, og vi har investeret markant i vores salgsafdeling for at få det fulde potentiale ud af lanceringen,” siger Kimbely Ditter, der er vicedirektør for hud- og sårplejeforretningen i Coloplast Nordamerika.

Det globale marked for avancerede sårbandager har en anslået værdi på 26-28 mia. kr. med en årlig vækst på 2-4 pct. Her udgør USA omtrent 25-30 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også