Coloplast-direktør: Der er stor interesse for nyt kateter i USA

Det nye kateter i Coloplasts portefølje, Spedicath Soft, nyder stor popularitet i USA, og medicovirksomheden håber på mere, når flere amerikanere er blevet vaccinerede.
Foto: Coloplast / PR
Foto: Coloplast / PR
AF RITZAU FINANS

Et af de nyeste produkter i Coloplasts portefølje inden for kontinens og katetre er SpeediCath Soft - og det har allerede tiltrukket sig stor opmærksomhed i USA.

Det fortæller topchef Kristian Villumsen i forbindelse med selskabets kvartalsregnskab.

"Det kører efter planen. Det er kommet godt i gang. Vi har set masser af interesse for produktet. Det har åbnet mange hundrede møder med klinikere rundt om i USA, der vil introduceres til det," siger han.

Kontinens-forretningen viste i andet kvartal en organisk vækst på 0 pct. og en omsætningen på 1,7 mia. kr.

Kristian Villumsen vurderer, at der kommer godt gang i SpeediCath Soft, når USA er endnu længere med sit vaccinationsprogram.

"Vi har stadig en påvirkning af covid i USA i forhold til tilgangen af patienter. Så vi forventer også, at det kommer til at accelere gradvist i takt med, at vaccinationsprogrammet har fået skala, ligesom det får i UK og forhåbentlig også snart i resten af Europa," siger han.

Coloplast opjusterer forventningerne til overskudsgraden

Sydbank om regnskab fra Coloplast: Stærk indtjening - men kontinens spolerer omsætning 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også