Ny GN-chef ser ingen større forstyrrelser efter direktørskifte

Organisationen bag GN Hearing lader sig ikke ryste af, at selskabet to gange i år har skiftet adm. direktør, mener Gitte Aabo, der tiltrådte stillingen i september.
Den tidligere Leo Pharma-direktør Gitte Aabo tiltrådte i september som adm. direktør for GN Hearing. | Foto: GN Store Nord / PR
Den tidligere Leo Pharma-direktør Gitte Aabo tiltrådte i september som adm. direktør for GN Hearing. | Foto: GN Store Nord / PR
AF RITZAU FINANS

Der er ikke lagt op til større ændringer i hverken produktprogrammet eller den daglige drift af GN Hearing, selv om selskabet igen - for anden gang inden for et år - har skiftet ud på den absolutte toppost i ledelsen.

Gitte Aabo satte sig i slutningen af september i direktørstolen, efter at Jakob Gudbrand efter omtrent et halvt år på posten, pludselig trak sig af personlige og familiære årsager.

Organisationen under topledelsen er dog så velfungerende, at det nye sæt øjne på GN Hearing ikke ser behov for større ændringer.

"Det, der helt tydeligt har drevet GN Hearings succes over de seneste år, hvor vi har haft en fantastisk stærk og meget konsistent præstation, er innovation. Vi skal hele tiden bringe bedre løsninger ud til kunderne. Det har været succesparametret indtil nu, og det vil det også være fremadrettet," siger Gitte Aabo i et interview med Ritzau Finans.

"Selv om vi er på et meget højt niveau med høreapparater i dag, er der stadig mere, som vi kan gøre for at gøre det endnu mere tilpasset den enkelte bruger. Det at have et høretab er lige så individuelt som ens fingeraftryk. Så jo mere man kan lave høreapparater, der kan tilpasses individuelt, jo tættere på at give brugeren den bedst mulige oplevelse kommer man," fortsætter hun.

Lige netop kundeoplevelsen var også noget af det, som den nye topchef fokuserede på efter udnævnelsen.

Forud for GN Hearing har Gitte Aabo haft mere end ti år som øverste chef for Leo Pharma, og her var et af hovedfokusområderne netop at skabe nærhed med kunderne.

Forstyrrer ikke udvikling

Ude fra set kan man umiddelbart let få den tanke, at to rokader på toplederposten inden for samme år nærmest ikke kan undgå af skabe forstyrrelser i driften.

Det er nu mere end et år siden, at GN Hearing lancerede sit seneste topprodukt, Resound Linx Quattro, og udrulningen er så langt, at det nu er de lavere prispunkter og individuelle formfaktorer, der er fokus på.

Ved dette års EUHA-messe er det eksempelvis også fire nye custom-produkter, der er mere skræddersyede versioner af Linx Quattro-apparaterne, som bliver præsenteret.

Det betyder også, at udviklingen af den næste produktplatform allerede må antages at være langt fremme. Men på den front skal man ikke frygte forsinkelser, selv om der er blevet skiftet ud på direktørstolen to gange i forløbet, lyder det fra den nye topchef.

Betyder det noget for timingen, at I har måttet skifte to gange i topledelsen?

"Nej, det gør det faktisk ikke. Vi har en virkelig velfungerende forsknings- og udviklingsorganisation i GN, og den fungerer uafhængigt af det andet. Heldigvis," lyder det fra Gitte Aabo.

"Det skal man være også været meget ydmyg omkring i den her stol - der er mange ting, der bare er rigtig velfungerende allerede. Her er det kunsten, at få det til at fortsætte og udvikle sig endnu mere," fortsætter hun.

Hvordan skal du sætte dit præg på udviklingen af de kommende produkter?

"Der skal vi igen kigge på, hvor der stadig er noget at gøre. Det er der på innovations- og teknologisiden, men også på kundeoplevelsessiden. Der er stadig folk i dag, der vælger ikke at bruge høreapparatet, når de har købt det, fordi den første oplevelse ikke var så positiv, som den kunne have været. Der er der store muligheder for at gøre det endnu bedre, end vi gør i dag," siger Gitte Aabo.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også