GN går markant frem i offentlig amerikansk salgskanal

Introduktionen af GN Hearings nyeste produkt til amerikanske veteraner har givet pote for det danske selskab, der i november har øget sin markedsandel betragteligt.
AF RITZAU FINANS

GN Hearing var den helt store vinder i den seneste opgørelse over salget af høreapparater gennem den offentlige amerikanske salgskanal Veterans Affairs (VA), der tilpasser høreapparater til militærveteraner.

GN øgede i november sin VA-markedsandel - målt på antallet af solgte enheder - til 19,7 pct. fra 14,7 pct. i oktober.

Dermed ser det ud til, at GN Hearing har haft stor umiddelbar succes med sit nye trådløse topprodukt, Resound Linx Quattro, der blev lanceret hos VA 1. november.

Det følger efter mange måneder med nedgang, efter at GN Hearing ellers tidligere var den klart næststørste aktør i salgskanalen. Det er særligt muligheden for genopladelige batterier, der har manglet i GN's produkter hos VA, men den mulighed er nu til stede med Resound Linx Quattro.

Med den markante fremgang er GN Hearing i øvrigt igen nummer to hos VA - foran den danske rival William Demant Holding, hvis markedsandel i november faldt til 19,4 pct. fra 20,2 pct. i oktober.

Den største VA-aktør er fortsat verdens største høreapparatproducent, schweiziske Sonova, der i november havde en andel på 29,2 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også