MedWatch

Udenlandske medicinalkæmper lukrerer på manglende konkurrence i Danmark

Det seneste år har det været en overordentlig god forretning at sælge en speciel type hjertemedicin i Danmark, for der har kun været to aktører på markedet. Resultatet illustrerer svagheden på et medicinmarked med for få aktører, mener apoteker.

Foto: Jacob Ehrbahn/ POLFOTO

To af de helt store udenlandske medicinalselskaber har det seneste år haft en større prisfest på det danske marked for hjertemedicin.

Japanske Takeda og det schweiziske Sandoz har delt en stor millionfortjeneste imellem sig som følge af mangel på konkurrence fra andre virksomheder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Permanent forhøjet forskningsfradrag begejstrer – men ikke uden forbehold

Det vækker begejstring hos branche- og erhvervsorganisationer, at et flertal i Folketinget fredag blev enige om en aftale, der blandt andet betyder, at fradraget for forskning og udvikling permanent forhøjes til 130 pct. Fradraget kræver imidlertid, at aftaleparterne kan finde finansieringen engang til efteråret, og uvisheden giver anledning til bekymring.

Læs også

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier