Lundbeck lancerer kinesisk offensiv

Salget i Kina kan stige med 150 pct frem mod 2025, vurderer Lundbecks kommercielle direktør, efter en godkendelse af et lægemiddel mod Parkinsons sygdom i Kina.
Foto: Jens Dresling/Ritzau/arkiv
Foto: Jens Dresling/Ritzau/arkiv

Medicinalkoncernen Lunbeck indleder i kølvandet på en vigtig lægemiddelgodkendelse af Parkinsons-midlet Azilect nu en offensiv i Kina.

Det skriver Berlingske Business.

»Vi har brugt rigtigt mange år på at opbygge vores forretning i Kina. Vi har i øjeblikket omkring 250 ansatte i Kina og skal ansætte yderligere 70 sælgere i forbindelse med vores Azilect-godkendelse. Når jeg kigger ind i 2018, regner jeg med, at vi vil have omkring 400 Lundbeck-medarbejdere i Kina,« siger Staffan Schüberg, der er koncerndirektør for Lundbecks kommercielle aktiviteter, til avisen.

Salget af Lundbeck-produkter er over de seneste fem år mere end tredoblet til ca. 800 mio. kr, og Lundbeck-direktøren forventer, at væksten vil fortsætte, således at virksomheden i 2015 vil omsætte for 150 pct. mere end niveauet i 2016.

Lundbeck overdrog i 2016 de europæiske rettigheder til salget af Azilect til partneren Teva.

 Slutspurt fra Lundbeck sikrer stærkt år

 Jackpot: Lundbeck opjusterer for tredje gang

 Lundbeck godt på vej mod langsigtede mål 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også