MedWatch

Løvens rival fortsætter sin genopfindelse

For godt to år siden fik Leo Pharma en ny rival i form af Almirall, da det spanske selskab med friske milliarder i ryggen genopfandt sig selv som en dermatologisk aktør. Chefen for selskabets eksterne samarbejder fortæller om de tre spor, man forfølger mod en stærkere position i markedet.

Foto: Stefan Singh Kailay

BARCELONA

Almirall stod i en unik situation i efteråret 2014. Selskabet havde frasolgt sin respiratoriske forretning til AstraZeneca, og man skulle på sin vis genopfinde en stor del af sig selv. Med de omkring 5 mia. kr. i ryggen, som AstraZeneca betalte upfront, havde man en vis manøvrefrihed.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier