Den amerikanske rabatrevolver peger også på Novo

Novo Nordisk og dets investorer må indstille sig på en ny og anderledes virkelighed på det amerikanske marked, hvor adgangen til patienterne i højere grad end tidligere bliver dikteret af størrelsen på rabatterne givet til et vigtigt mellemled. Ondt kan blive værre, for franske Sanofi sidder med en stor joker på hånden.
Foto: Mikkel Berg Pedersen
Foto: Mikkel Berg Pedersen
AF STEFAN SINGH KAILAY & BENJAMIN WERNER CHRISTENSEN, FINANS

Virkeligheden har indhentet Novo Nordisk. Selskabet må i lighed med dets konkurrenter indse, at væksten på det amerikanske marked fremover ikke kan hentes gennem prisstigninger på produkterne, men kun gennem volumen. Sådan bliver det i 2017, som selskabet i august meldte ud, og sådan bliver det også i 2018 og fremover.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også