Novo tror stadig på vækst i USA, trods lavere priser

Selvom markedsforholdene i USA i stigende grad er udfordrende med der er intensiveret priskonkurrence og ingen udsigter til prisstigninger næste år, tror Novo Nordisk stadig på vækstmuligheder på markedet, fremgår det af koncernens halvårsregnskab.

Alles øjne hviler på det vigtige amerikanske marked i forhold til Novo Nordisk, der forleden måtte lide den tort, at GLP-1-analogen ikke kom med på listen over tilskudsberettighede lægemidler hos Express Scripts, der rådgiver en lang række amerikanske sygekasser, og ad den vej forhandler på vegne af 85 mio. amerikanere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også