Novo Nordisk slår et slag for livsstilssygdommene i Afrika

Antallet af diabetestilfælde vokser støt syd for Sahara i takt med, at velstanden stiger, og derfor er Novo Nordisk også at finde på kontinentet – på trods af udfordringer med mangelfuld infrastruktur og en langsommere genindtjening af investeringer.

Dårlig infrastruktur, mangel på uddannet personale og mange års fokus på smitsomme sygdomme er de vigtigste barrierer, som Novo Nordisk skal krydse, når den danske medicinalgigant skal drive forretning i landene syd for Sahara. Det fortæller Novo Nordisks regionsdirektør for Afrika, Jean-Paul Digy.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også