Rapport fordeler guld, sølv og bronze på diabetesmarkedet

En ny rapport belyser diabetesmarkedet, hvor Novo Nordisk ikke overraskende er nummer et målt på omsætning, mens Eli Lilly er uden for toptre.
Foto: colourbox
Foto: colourbox

Novo Nordisk er nummer 1, Sanofi nummer 2 og Merck nummer 3. Sådan fordelte podieplaceringerne sig på det globale diabetesmarked i 2014 ifølge en rapport fra GlobalData.

I hvert fald når man kigger på omsætningen af diabetesmidler i tørre tal. Det skriver FierceBiotech.

Her præsterede Novo Nordisk ifølge rapporten et salg på 11,3 mia. dollars, mens Sanofi fulgte lige efter med en omsætning på 10,7 mia. dollars, og Merck & Co. lå noget længere bagude med en omsætning på 7,4 mia. dollars.

Mens Novo Nordisk-midlerne Levemir og Victoza for alvor bidrager til førstepladsen, så er det hos Sanofi især verdens bedst sælgende diabeteslægemiddel Lantus, der trækker læsset. Merck satser på lægemiddelkategorien DPP4-hæmmere, hvor Januvia og kombinationspræparatet Janumet er bestsellere.

Pfizer ånder dog Merck lige i nakken, idet den amerikanske gigant omsatte for 7,3 mia. dollars i 2014, mens en anden ofte omtalt aktør på diabetesmarkedet, Eli Lilly, haltede gevaldigt efter sidste år med en omsætning på 4,5 mia. dollars.

 Optræk til nervepirrende Novo Nordisk-opgør i USA

 UBS: Diabetesmarkedet varsler Novo-medvind 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også