Gode AZ-data - og dog

AstraZeneca fremlagde for nylig et stort post marketing-studie med hjertemedicinen Brilinta. Analytiker ser positive tegn, men der er også udfordringer.
Foto: Eugene Hoshiko/AP/POLFOTO/arkiv
Foto: Eugene Hoshiko/AP/POLFOTO/arkiv

Data for post marketing-studie med hjertemedicinen Brilinta fra AstraZeneca, der involverede hele 21.000 patienter, er gode, men ikke specielt gode. Nogenlunde sådan lyder konklusionerne fra flere analytikere, skriver Reuters.

Astra Zeneca selv har tidligere vurderet, at lægemidlet vil kunne sælge for 3,5 mio. dollars i 2023, men ifølge analytiker Seamus Fernandez fra Leerink, så var data "langt fra at være en åbenbaring," påpeger han over for Reuters.

Data er publiceret i New England Journal of Medicine, et særdeles anerkendt tidskrift, og her var en redaktør ifølge Reuters nervøs for, at lægemidlet per 10.000 patienter ville kunne undgå 42 "kardiovaskulære hændelser", mens det samtidig vil føre til 31 "massive blødninger."

Læs artiklen fra Reuters her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også