Levemir vokser fortsat

Novos langtidsvirkende insulin Levemir fortsætter med at øge markedsandelen i USA og er i høj grad motor for selskabets salgsvækst.
Foto: Jens Lindhe
Foto: Jens Lindhe

Det langtidsvirkende insulin Levemir fra Novo Nordisk viser fortsat gode takter. Således bliver Levemir flere steder i årsregnskabet fremhævet som en af selskabets store salgsmotorer.

Levemir, der kæmper mod Sanofi Aventis’ Lantus på det lukrative amerikanske marked, har i  4. kvartal af 2014 haft en nettoomsætning på 3,753 mia. kr. som er en vækst på 13 pct., primært drevet af det amerikanske marked. I Nordamerika har Levemir haft en nettoomsætning på 2,472 mia. kr., hvilket er en vækst på hele 18 pct. fra 3. kvartal.

Set i forhold til hele 2014 har Levemir haft en stigning i salget på 25 pct., og ender med en samlet omsætning på 14,217 mia. kr. På det amerikanske marked er den langtidsvirkende insulin vækstet med hele 38 pct. og ender med en omsætning på 9,386 mia. kr. i 2014.

"Salget af insulin og proteinrelaterede produkter i Nordamerika steg med 12% både opgjort i lokale valutaer og i kroner. Salgsvæksten er primært drevet af et positivt bidrag fra prisudviklingen i USA og en øget markedsandel for Levemir," skriver Novo i årsrapporten.

 Novos Levemir æder sig stadig ind på konkurrenten

 Analytiker: Levemir-tal gør frygt til skamme

 Novo: Levemir tager markedsandele i USA 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også