Stryker på frierfødder i Europa

Amerikanske Stryker satser benhårdt på det europæiske marked og planlægger flere opkøb i år.
Foto: PEDERSEN RUNE
Foto: PEDERSEN RUNE

Stryker går på frierfødder og har udset sig det europæiske marked. Det afslørede Strykers adm. direktør Kevin Lobo på JP Morgan Healthcare Conference i San Fransisco. Det skriver hjemmesiden Massdevice.com

I følge hjemmesiden Massdevice.com sagde Lobo blandt andet, at Stryker ser muligheder for vækst gennem opkøb har sat næsen op efter at forbedre markedsandelen for deres produkter i Europe, hvor Stryker halter bagefter i markedsandele i forhold til i USA, Canada og i Japan.

Kevin Lobo sagde ligeledes, at Stryker har en meget stærk likviditet, der tillader opkøb både ”små, medium og sågar store”. 

“Vi skal være markedsledere på de områder, hvor vi vælger at gå ind. Vi kigger på aftaler af alle typer størrelser… for at styrke vores position, “ siger Kevin Lobo.

Han ser Europa som et kritisk område for Stryker, hvor er der plads til forbedringer. Samtidig peger han på, at kapital- og investeringsklimaet I Europa er I forbedring.

Stryker planlægger at hjemsende 2 mia. dollars, svarende til 12,7 mia. danske kr., fra det oversøiske marked i anden halvdel af 2015.

 Eksperter: Opkøbsiveren fortsætter i 2015

 Stryker foretager årets første opkøb

Stryker overvejer at give bud på Smith & Nephew 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også