En garagebutik med muskler

Danske Zealand Pharma er i gang med kulminationen af et fireårigt strategiskifte med et større fokus på selv at føre lægemiddelkandidaterne længere frem i den kliniske udvikling. Udviklingsdirektør Adam Steensberg fortæller om en ændring af selvforståelsen hos selskabets forskere.
Foto: Zealand Pharma
Foto: Zealand Pharma

Der er ved at ske noget i laboratorierne og ledelsesgangene hos Zealand Pharma i Glostrup. Den snart afgående topchef David Solomon har igen og igen understreget, at det danske biotekselskab var en lean, mean machine, at man ikke havde et behov for at se selskabets navn på lægemidlerne, at biotekselskaber som Zealand vil levere innovationen, mens big pharma vil levere de sidste skridt mod markedet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også