Medicinalfirma hyrer tidligere TV-vært

GlaxoSmithKline hyrer tidligere TV-værts kommunikationsbureau til at varetage selskabets kommunikationsaktiviteter i Danmark.

Britiske GlaxoSmithKline (GSK) har valgt kommunikationsfirmaet Kasters A/S som såkaldt leadbureau for koncernens kommunikationsaktiviteter i Danmark. Det oplyser Søren Kaster, adm. direktør i Kasters A/S, i en pressemeddelelse.

"Vi er naturligvis stolte over at vinde en opgave af så spændende karakter og af så stort et omfang. Vi vil gerne levere samlede, gennemtænkte kommunikationsløsninger, der tager højde for hele virksomhedens stakeholder-univers og skaber værdi - og det er præcis, hvad vi skal her,” udtaler Søren Kaster, der for mange år siden var vært for TV-quizzen Jeopardy, i meddelelsen.

Af pressemeddelelsen fremgår det samtidig, at Kasters A/S’ opgave blandt andet bliver at rådgive GSK inden for PR, strategi og ”bearbejdning af beslutningstagere.”

GSK's kommunikationschef i Danmark, Henrik Kastoft, betoner i meddelelsen vigtigheden af, at Kasters A/S igennem hele forløbet fra begyndelsen af rekrutteringsprocessen demonstrerede  "(...) stor forståelse for de unikke forhold, der gør sig gældende, når man kommunikerer som medicinalvirksomhed."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også