Lundbeck-topchef: Klare prioriteringer bag stor vækst i nøgleprodukter

Lundbecks nøgleprodukter solgte mere end ventet i første kvartal. Ifølge Charl van Zyl, adm. direktør i Lundbeck, skyldes det en mere fokuseret markedsføringsindsats, særligt i USA. 
Charl van Zyl, adm. direktør i Lundbeck. | Foto: Magnus Møller
Charl van Zyl, adm. direktør i Lundbeck. | Foto: Magnus Møller

Lundbeck lagde fra land i 2024 med markant vækst i selskabets fire såkaldte strategiske brands i første kvartal. De fire produkter Brintellix/Trintellix, Rexulti, Abilify Maintena/Asimtufii og Vyepti, der udgør 71 pct. af Valby-selskabets samlede omsætning, solgte således for 3,8 mia. kr. - 17 pct. mere end i samme kvartal sidste år. Salget af nøgleprodukterne var ifølge Marketwire 42 mio. kr. over analytikernes forventninger. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også