Johnson & Johnson går ikke ind i fedme: Konkurrencen er for stor

Ifølge topchefen har Johnson & Johnson allerede rigeligt på sit bord og fokuserer i stedet på at udvide inden for neurologiske sygdomme og kræft.
Foto: Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix
af marketwire

Den amerikanske medicinalvirksomhed Johnson & Johnson har ingen planer om at satse på udvikling af midler til fedmebehandling, da konkurrencen allerede er for stor.

Sådan lød budskabet fra topchef Joaquin Duato tirsdag på en investordag, rapporterer Bloomberg News.

Ifølge Duato har Johnson & Johnson allerede rigeligt på sit bord og fokuserer i stedet på at udvide inden for neurologiske sygdomme og kræft.

Duato ville dog ikke helt udelukke et sats på fedmeområdet, hvis Johnson & Johnson ser mulighed for at differentiere sig fra, hvad der ellers er på markedet med et aktiv, der samtidig, skal komplementere Johnson & Johnson på områder, hvor selskabet allerede er tilstede.

Hjemlige Novo Nordisk er i øjeblikket markedsleder inden for fedmebehandling med vægttabsmidlet Wegovy, der dog står over for skarp konkurrence fra amerikanske Eli Lillys nylancerede vægttabsmiddel, Zepbound.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også