Kritik af insulingiganter: Fattige lande mangler adgang til insulin

Verdens største insulinproducenter gør for lidt for at udbrede salget til fattige lande, lyder kritikken i ny rapport. Novo Nordisk efterlyser fælles løsninger.
Foto: Novo Nordisk / PR/Henning Larsen Architects
Foto: Novo Nordisk / PR/Henning Larsen Architects

Verdens største insulinproducenter, herunder danske Novo Nordisk, har for meget fokus på at sælge insulin til rige lande i Europa og USA, mens diabetikere i verdens fattige lande ikke har adgang til medicinen, lyder konklusionen i en ny rapport fra organisationen ”Access to Medicine Foundation.”

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også