Eli Lillys diabetesforretning fortsætter frem

Eli Lilly kan på trods af et skuffende kvartalsregnskab glæde sig over, at man har øget salget af GLP-1-produktet Trulicity.
Foto: George Frey/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: George Frey/Reuters/Ritzau Scanpix
marketwire

Eli Lilly kan ligesom Novo Nordisk glæde sig over stor vækst i salget af diabetesprodukter til type 2-diabetes.

GLP-1-analogen, Trulicity, øgede salget med 25 pct. til 1911,9 mio. dollar i andet kvartal. Det var mere end ventet blandt analytikere, der havde ventet et salg på 1841,6 mio. dollar ifølge Bloomberg News.

Trulicity halter dog efter Novos Ozempic, der gik frem med med over 70 pct. i lokal valuta i andet kvartal.

Derfor vinder Novo også markedsandele og havde ifølge analysehuset Iqvia nappet i alt 61,3 pct. af markedet for GLP-1-produkter i den seneste opgørelse for maj.

Her havde Ozempic en markedsandel på 39 pct., mens Trulicity havde 36,2 pct., oplyste Novo i sin regnskabspræsentation torsdag morgen.

Blandt Eli Lillys øvrige diabetesprodukter faldt salget af den hurtigtvirkende insulinanalog Humalog med 26 pct. til 447,1 mio. dollar. Det skyldes hovedsagligt lavere priser, oplyser Eli Lilly.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også