Novos diabetesforretning vil blive drevet frem af GLP-1

Novos vækst vil blive drevet af selskabets GLP-1-produkter, Rybelsus og Ozempic.
Foto: Novo Nordisk / PR
Foto: Novo Nordisk / PR
Af marketwire

Novo Nordisks diabetesforretning har nået en markedsandel på 30,3 pct. og er på sporet af den langsigtede målsætning om at øge markedsandelen til mere end en tredjedel fra omkring 28 pct. i 2019.

Det fortæller koncerndirektør Camilla Sylvest torsdag på Novos kapitalmarkedsdag.

Hun peger på, at væksten i de kommende år fortsat ventes at blive drevet af Novos GLP-1-produkter, tabletten Rybelsus og Novos bedst-sælgende lægemiddel, Ozempic.

”Potentialet for GLP-1 er stadig stort. I dag er omkring 3 pct. af diabetespatienterne på GLP-1, men det er vokset væsentligt over det seneste år drevet af nye lanceringer, herunder Rybelsus.”

”Og 3 pct. er stadig et ret lavt tal sammenlignet med det samlede potentiale, så her har vi selvfølgelige fortsat muligheder, og det er vores fokus,” siger Camilla Sylvest.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også