Life science-chefer: Manglende sælgere på landevejen kan mærkes

Mens både Novo Nordisk og Coloplast mener, at det har vist sig, at sælgernes fysiske fremmøde er nødvendigt, så peger Kåre Schultz fra Teva på store forskelle i markederne.
Foto: Stine Bidstrup/ERH
Foto: Stine Bidstrup/ERH

Selvom virtuelle møder er rykket massivt frem, også i salget af lægemidler, så har Novo Nordisk kunne mærke på lanceringen af diabetespillen Rybelsus, at det langt fra altid er godt nok.

Det skriver Børsen.

Derfor er topchef Lars Fruergaard også blevet mere tilbageholdende i holdningen til, at mange af de fysiske sælgere kunne erstattes af digital kontakt med lægerne:

"Man skal nok lave lidt et tidsstudium over det, fordi jeg havde måske den holdning for nogle kvartaler siden, og måske for et par år siden. Men nu har vi lavet et liveforsøg på, hvad det betyder at have sælgere i og ude af markedet, og der er ingen tvivl om, at det er meget, meget vigtigt for vores lancering af Rybelsus, at vores sælgere er ude at snakke med lægerne," siger Lars Fruergaard Jørgensen.

Også Kristian Villumsen fra Coloplast mener, at pandemien har vist, at pandemien har vist behovet for fysiske sælgere. Hos Teva peger topchef Kåre Schultz dog på store forskelle fra marked til marked.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også