Eli Lilly slår Novo Nordisk i studie af patienters disciplin

Amerikanske Eli Lilly har med data fra den virkelige verden vist, at patienter er mere tilbøjelige til at overholde en behandling med selskabets diabetesmiddel Trulicity sammenlignet med Novo Nordisks ditto Ozempic.
Foto: Vincent Kessler / Reuters / Ritzau Scanpix
Foto: Vincent Kessler / Reuters / Ritzau Scanpix
AF BENJAMIN WERNER CHRISTENSEN

De har delt et stort milliardmarked imellem sig, men nu har Eli Lilly fået et nyt og ganske godt argument for, at det amerikanske medicinalselskab måske burde have en højere markedsandel.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også