Lundbeck og Novo Nordisk skruer ned for tv-reklamerne i USA

Både Lundbeck og Novo Nordisk har brugt markant færre penge på tv-reklamer til de amerikanske forbrugere i løbet af maj måned, mens landet har været lukket ned som følge af coronavirussen.
Foto: Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

I USA har medicinalselskaberne skruet ned fra udgifterne til tv-reklamer i løbet af maj måned. De ti største farmabrands har kun brugt 149 mio. dollar i forhold til 183 mio. dollar i april. Og mens en del af det skyldes de varmere tider, der som regel får selskaberne til at bruge færre penge, så bærer covid-19-pandemien også en del af skylden.

Det skriver Fiercepharma.

Både Novo Nordisk og Lundbeck er blandt dem, der bruger færre penge.

Novos udgifter til reklamer for diabetesmidlet Ozempic er faldet med 3,2 mio. dollar til 10,1 mio. dollar fra april til maj, der betyder at selskabet er rykket fra en sjetteplads til en ottendeplads.

For Lundbecks antipsykotiske middel Rexulti er budgettet til reklamespots gået fra 14,5 mio. dollar i april til 10 mio. dollar i maj. Det betyder, at Rexulti er rykket fra en femteplads til en tiendeplads over de midler, der bliver brugt penge på til reklamespots.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også