Novo Nordisk gør sit topprodukt klar til næste store vækstområde – fedmekampagne baner vejen

Novo Nordisk håber på at udvikle en uhørt effektiv behandling mod fedme baseret på molekylet semaglutid. Imens fører selskabet en intensiv kampagne for at få fedme anerkendt som en kronisk sygdom og udvide markedet for fedmemidler.
Camilla Sylvest er direktør for Novo Nordisks kommercielle strategi. | Foto: Thomas Lekfeldt / Ritzau Scanpix
Camilla Sylvest er direktør for Novo Nordisks kommercielle strategi. | Foto: Thomas Lekfeldt / Ritzau Scanpix

Der går ikke længe, før Novo Nordisks molekyle semaglutid, der har bevist sit værd som aktivstof i diabetesmidlet Ozempic og for nylig blev godkendt som diabetespillen Rybelsus, står over for endnu en afgørende eksamen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også