Novo Nordisk gør sit topprodukt klar til næste store vækstområde – fedmekampagne baner vejen

Novo Nordisk håber på at udvikle en uhørt effektiv behandling mod fedme baseret på molekylet semaglutid. Imens fører selskabet en intensiv kampagne for at få fedme anerkendt som en kronisk sygdom og udvide markedet for fedmemidler.

Camilla Sylvest er direktør for Novo Nordisks kommercielle strategi. | Foto: Thomas Lekfeldt / Ritzau Scanpix

Der går ikke længe, før Novo Nordisks molekyle semaglutid, der har bevist sit værd som aktivstof i diabetesmidlet Ozempic og for nylig blev godkendt som diabetespillen Rybelsus, står over for endnu en afgørende eksamen.

Novo Nordisk afprøver netop nu semaglutid som fedmebehandling i otte fase 3-forsøg, hvorfra de første resultater lander næste år, mens selskabet forventer at sende midlet til godkendelse i 2021. Og det er en række begivenheder, som Novo Nordisk har høje forventninger til.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement