MedWatch

Novo-direktør regner med to nye blockbustere i USA i 2025

Nye produkter ventes at trække læsset i de kommende år for Novo Nordisk i USA, hvor de eksisterende produkter i 2025 ventes at står for mindre end en tredjedel af omsætningen.

Foto: Novo Nordisk / PR

Novo Nordisk har en ambition om at have to nye blockbustere med et årligt salg på over 1 mia. dollar på det amerikanske marked i 2025.

Det siger Doug Langa, der er øverste chef for Novo Nordisks nordamerikanske forretning, onsdag på en kapitalmarkedsdag.

Målet er desuden at få væsentligt flere patienter i folden sammenlignet med i dag. Endelig regner Novo med, at omkring 70 pct. af omsætningen i USA vil bestå af nye produkter, mens de produkter, der er på markedet i dag, vil udgøre 30 pct. til den tid.

Novos GLP-1-produkter, Ozempic og Rybelsus, ventes at drive væksten sammen med vægttabsmidlet Saxenda og lidt senere også semaglutid, som ventes lanceret som vægttabsmiddel i 2022.

Salget af insulinprodukterne ventes derimod at skrumpe, mens Novo regner med, at salget i biofarmaforretningen vil bevæge sig sidelæns.

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere

Se flere

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier